zondag 19 april 2020

10 jaar bloggen

Vandaag is het 10 jaar geleden dat ik met mijn blog begon.
Ik begon hem om mijn projecten te laten zien omdat ik in het designteam van een scrapwinkel zat.
Toen deze ermee stopte deed ik het om voor mezelf een naslag werk te hebben en kwamen er ook wat andere verhalen op dan alleen scrapgerelateerde o.a. een fotorubriek, in de periode dat ik een fotocursus deed of net gedaan had en een moestuin maandag, altijd leuk om de groei en bloei te zien. Ik maakte altijd veel lay outs en kaartjes n.a.v. sketches of challenges en daar heb ik een vaste rubriek van gemaakt; dinsdagse layout/kaart sketch. Eén van de rubrieken die al heel oud is is de kerstkaartenchallenge. Elk jaar doe ik mee en maak ik één kaart per week. Nou ja, ik smokkel wel een beetje want soms maak ik er een paar in één keer en dan weer een aantal weken niet maar, op één jaar na, heb ik mijn challenge elk jaar gehaald.
De meiden willen niet meer met hun gezicht op mn blog dus die maak ik onherkenbaar (zijn boos want ze staan in pyjama op mn blog... ;-P) en vanwege de privacy en de nieuwe wetgeving maak ik andere mensen ook onherkenbaar
Ik heb inmiddels 8 blogboeken staan. Tegenwoordig maak ik elk jaar van 1 jan t/m 31 dec een blogboek. Superleuk om nog eens door te bladeren.
In het begin blogde ik in het engels en nederlands maar dat vond ik te veel gedoe. Tegenwoordig blog ik in het nederlands.
Ik hoop nog heel lang te kunnen blijven bloggen om een leuk naslagwerk te hebben later.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je er een blog boek van maakt elk jaar!!
    Blijven bloggen hoor, wij genieten lekker met je mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sandra,
    dat is een gaaf idee om er boeken van te maken...Print je dan alles of bedoel je wat anders? Voor mij is bloggen ook een soort van dagboek, maar ik heb er nog niet aan gedacht om er ook echt boeken van te maken.
    EN 10 jaar...net een jaar langer dan ik. Ik blijf je bezoeken hoor, ook al laat ik niet elke keer en reactie achter.

    BeantwoordenVerwijderen