zaterdag 18 mei 2013

Rabarbertaart

Gisteren heb ik voor het eerst rabarbertaart gemaakt volgens dit recept:

150 gram boter (kamertemperatuur)
150 gram suiker (ik heb fijne kristalsuiker genomen)
150 gram zelfrijzend bakmeel
3 eieren

Vulling:
750-850 gram (gewassen) en in stukjes gesneden rabarber
suiker
custard (ik heb van 500 ml melk, 25 gr custard poeder en 30 gram suiker custard gemaakt, ik heb niet alles gebruikt, ongeveer 2/3, maar dat kun je geheel naar eigen smaak doen)

Verwarm de oven voor op 160 graden

Mix de boter en de suiker en doe daar 1 voor 1 de eieren bij totdat het een luchtig beslag is.
Doe dit beslag in een ingevette springvorm

Meng de suiker (ik heb een beetje suiker over de rabarber geschud), rabarber en custard door elkaar en doe dit op het cakebeslag.

Bak de cake in 75 minuten gaar

Dan krijg je dit:


Eet smakelijk

1 opmerking:

  1. Ohhhh dit ga ik zeker proberen, een supergezonde taart!!! Het water loopt me nu al in de mond, bedankt voor het delen van het recept!

    BeantwoordenVerwijderen