vrijdag 18 januari 2019

Online crop

Afgelopen woendag organiseerde Willeke op het Scraptuin forum een online crop waarbij ze elke 10 minuten een opdracht gaf. In totaal waren het 10 opdrachten. We maakten binnen anderhalf uur dus een volledige lay out. Nu ben ik best een snelle scrapper maar jee dit was echt wel even doorwerken hoor!
de 10 opdrachten waren:
1. Als goed is heb je een witte achtergrond voor je liggen en 1 afbeelding bij de hand.
Maar ja wit is ook maar wit. Ga daarom met een kwast een watercoloring effect maken. Of je daarvoor inkt of verf gebruik maak mij niet zo veel uit.
2. Gebruik op je achtergrond nog even een mooie stencil voor een leuk effect.
3.  Het ziet er vast al kleurrijk uit. Maar bij deze achtergrond lijkt het mij ook leuk om wat washi tape te zien. Dus gebruik washi tape
4.  Pak even je foto of afbeelding er bij. Deze mag je even matten. Maar nog even niet opplakken op je achtergrond.
5.  even denken. Tja.... je mag een leuk design velletje gaan zoeken en deze een beetje gaan scheuren. ooooh zonde zou sommige zeggen. Dit gescheurde stukje papier mag je op je layout plakken.
6.  Maak een Label waar je je journaling op gaat maken. Plak daarna je foto en label op.
7.  Of je heb deze al in je hoofd of je moet hem nog bedenken maar maak even een Titel.
8.  Je mag nog eventjes een stempel gaan zoeken en minstens 3 afdrukjes maken op je layout.
9.  We zijn er bijna dames! Gebruik een Fineliner om hier en daar wat te doodlen of lijntje te trekken.
10. Hijg hijg puf puf jullie zijn er bij de laatste opdracht...... en dat is maak je layout verder af na eigen smaak

Dit is de lay out die ik gisteren maakte:
Het is weer een lay out voor in mn Praag boek.
Vanochtend heb ik met dezelfde opdrachten nog een lay out gemaakt (ook voor mn Praag boek)
Ik vond het echt superleuk om te doen. Het was ook grappig om te zien hoe iedereen met dezelfde opdrachten een totaal verschillende lay out maakt!

1 opmerking:

  1. Gave LO's hoor! Het is toch anders als je alle opdrachten hebt en dan maakt, dan de opdrachten één voor één hè. Als je ze allemaal hebt, zie je toch sneller één geheel denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen