zaterdag 7 april 2018

Workshop zilveren ring maken

Chelsey had voor kerst een tegoedbon voor een workshop om een ring te leren maken gekregen van ons.
Natuurlijk is het niet leuk om alleen te gaan dus ik ging met haar mee, echt heel vervelend ;-P
We begonnen met een platte strip zilver
Deze knipte je op maat (moest een erg rechte knip zijn, dat was nog best lastig!)





Hierna ging je de eindjes vijlen
Je moest de ring buigen en hem precies tegen elkaar aan duwen, er mocht geen spanning op staan.
Dan krijg je dus een ovaal

De ring werd gesoldeerd


Je moest hem om een ijzeren staaf doen en er met een houten hamer op slaan om hem rond te maken
En voila, dit is het resultaat
Na nog wat schuren mocht je hem bewerken.


Chelsey koos voor streepjes en ik heb de ene helft van mijn ring met streepjes en met de andere helft met deukjes gemaakt.

Dit is mijn ring geworden.. Ik ben blij met het resultaat!









2 opmerkingen:

  1. Zo dat hebben jullie kunstig gemaakt...volgens mij een hele leuke workshop het zijn in ieder geval prachtige ringen geworden...
    Leuk deze fotoreportage...

    groetjes en een fijne zondagavond
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh, wat leuk zeg! Ik ben weer eens een blogrondje aan het doen, dat schiet er nog wel eens bij in. Heb een beetje teruggebladerd bij je, leuke dingen heb je weer gemaakt! Die pandabeertjes zijn supercute! !

    BeantwoordenVerwijderen